
Имате правото да върнете вашите Притискателен диск на съединителя за Съединител / монтажни части в рамките на 14 дни след получаването им
Още
Следните методи на плащане се приемат в нашия Притискателен диск на съединителя за Съединител / монтажни части онлайн магазин
Още
След като направите поръчката си в нашия Притискателен диск на съединителя за Съединител / монтажни части магазин, можете да си изберете куриер:
Още
Въведете Вашите E-Mail адрес и парола
Нямате регистрация на EUavtochasti.bg? Регистрация се сега, това ще ви отнеме по-малко от 1,5 минута
ИЗБЕРЕТЕ ВАШИЯ АВТОМОБИЛ
Изберете своя автомобил, за да закупите авточасти, които са 100% съвместими с него
Притискателен диск на съединителя – функция и задачи
Съединителят на автомобила е предназначен да отделя двигателя от трансмисията при смяна на предавките и пускане на двигателя. При обикновения сух еднодисков съединител, въртящият момент се предава от маховика на двигателя към притиснатия към него водим диск на съединителя. Той от своя страна е свързан с първичния вал на скоростната кутия. Водимият диск се притиска към маховика от тарелчата пружина. Между пружината и водимия диск се намира притискателният диск, който разпределя равномерно силата на пружината по цялата повърхност на водимия диск. Притискателният диск и тарелчатата пружина са неподвижно закрепени към маховика. При натискане на педала на съединителя, се завърта вилка, която премества пружината към маховика. Вилката задейства и лостов механизъм, който отделя притискателния диск и освобождава водимия диск от усилието на пружината. В резултат се прекъсва механичната връзка с маховика и се прекратява предаването на въртящия момент към трансмисията. Сред най-реномираните производители на притискателни дискове са LUK, VALEO, SACHS, а също BLUE PRINT.
Ако притискателният диск е неизправен
Съединителят изпитва високи механични натоварвания, преди всичко при включване и изключване, затова износването на детайлите му е доста често срещано явление. Ако прекалено дълго държим на "полусъединител", това може да доведе до високо топлинно натоварване и до повреда на притискателния диск. Притискателен диск с такива повреди вече не може да предава усилието на пружината към водимия диск, което води до "буксуване" на съединителя. При нарушено функциониране на съединителя, трябва да се провери за деформации на притискателния диск. Поради високото си натоварване, в най-лошия случай, притискателният диск може да се разруши.
Замяна на притискателния диск на съединителя
Ако притискателният диск е счупен или повреден, замяната му е неизбежна. Подмяната на съединителя и неговите елементи обикновено е трудоемка и налага демонтаж на скоростната кутия. Но все пак опитен механик може самостоятелно да смени притискателния диск, запознавайки се преди това с инструкциите за съответния модел автомобил. Моля, имайте предвид, че монтажът на използван притискателен диск застрашава Вашата безопасност при движение. В нашия интернет магазин удобно и изгодно можете да закупите притискателен диск за съединител. Тук Вие също така ще откриете широк набор от много други резервни части за различни марки и модели автомобили.