Имате правото да върнете вашите Импулсен датчик, колянов вал за Двигател в рамките на 14 дни след получаването им
Още
Следните методи на плащане се приемат в нашия Импулсен датчик, колянов вал за Двигател онлайн магазин
Още
След като направите поръчката си в нашия Импулсен датчик, колянов вал за Двигател магазин, можете да си изберете куриер:
Още
Въведете Вашите E-Mail адрес и парола
Нямате регистрация на EUavtochasti.bg? Регистрация се сега, това ще ви отнеме по-малко от 1,5 минута
ИЗБЕРЕТЕ ВАШИЯ АВТОМОБИЛ
Изберете своя автомобил, за да закупите авточасти, които са 100% съвместими с него
Датчик на коляновия вал – функция
С помощта на датчика на коляновия вал се получават данни за положението и честотата на въртене на коляновия вал. Чрез стойностите, получени от датчика, системата за управление на двигателя изчислява правилния момент на запалване и контролира времето и момента на впръскване на горивото. Терминът датчик на коляновия вал се използва като синоним на индуктивния импулсен датчик. Обикновено датчикът на коляновия вал е разположен в областта на външната страна на маховика, който е свързан с коляновия вал. Външната част на маховика е снабдена със зъби, изработени от стомана или желязо. От своя страна, датчикът на коляновия вал се състои от постоянен магнит и индукционна бобина със сърцевина от силициева стомана. Когато зъб на маховика премине край датчика, съгласно принципът на електромагнитната индукция, в бобината се индуцира електрически импулс. В резултат на въртенето на маховика се генерира променливо напрежение, чиято честота е пропорционална на скоростта на въртене на коляновия вал. То се обработва от блока за управление на двигателя (ECU). Чрез специално изработените интервали между зъбите, импулсите се модулират по такъв начин, че блокът за управление може да определи текущото положение на коляновия вал. Някои известни производители са - BOSCH, FEBI BILSTEIN, METZGER, HELLA, VDO, FACET и VEMO.
Ако датчикът на коляновия вал е неизправен
Датчикът на коляновия вал не се нуждае от специално обслужване и по принцип има неограничен живот. Но все пак може да възникне неизправност, например поради корозионни повреди на електрическите елементи. Това може да доведе до късо съединение на намотката на бобината. Други възможни причини за неизправност могат да бъдат силно замърсяване на датчика, прекалено голямо разстояние до зъбния венец, а също така и повреда на венеца. Признаци за неизправен датчик на коляновия вал могат да бъдат прекъсвания в работата на двигателя или пълното му спиране. Освен това, блокът за управление обикновено записва код за грешка. Датчикът на коляновия вал може да се провери и с омметър. Вътрешното съпротивление трябва да бъде в диапазона 200-1000 ома, в зависимост от типа, а значително по-малкото съпротивление е признак за късо съединение.
Подмяна на датчика на коляновия вал
При наличие на някои навици, неизправният датчик може да се смени самостоятелно. Често е необходимо да се разглобят някои допълнителни елементи, след което може да се демонтира и подмени датчика. Нови резервни части могат да се поръчат лесно и изгодно в нашия интернет магазин. Тук Вие ще намерите и много други висококачествени резервни части за много марки и модели автомобили.