Имате правото да върнете вашите Ламбда сонда за Двигател в рамките на 14 дни след получаването им
Още
Следните методи на плащане се приемат в нашия Ламбда сонда за Двигател онлайн магазин
Още
След като направите поръчката си в нашия Ламбда сонда за Двигател магазин, можете да си изберете куриер:
Още
Въведете Вашите E-Mail адрес и парола
Нямате регистрация на EUavtochasti.bg? Регистрация се сега, това ще ви отнеме по-малко от 1,5 минута
ИЗБЕРЕТЕ ВАШИЯ АВТОМОБИЛ
Изберете своя автомобил, за да закупите авточасти, които са 100% съвместими с него
Предназначение на ламбда-сондата
Ламбда-сондата е специален датчик, измерващ остатъчното съдържание на кислород в отработените газове в изпускателния колектор. В процеса на измерване, ламбда-сондата регулира съдържанието на кислорода така, че да няма излишък на някой от елементите. В този регулировъчен цикъл, ламбда-сондата е главният датчик, отговарящ за показателите на състава на отработените газове и свързания с това катализатор. Съществуват два типа ламбда-сонди, притежаващи различен тип датчик. Първият тип измерва напрежението в твърд електролит (циркониев диоксид), а вторият - съпротивлението на керамика, легирана с итриев оксид и покрита с платина. Този вид се използва обикновено при бензинови двигатели, а в отделни случаи и при дизелови. Сред известните производители на ламбда-сонди са – BOSCH, NGK, BLUE PRINT, MAGNETI MARELLI, VEMO, DELPHI, STARK.
Приложение на ламбда-сондите
В обикновените бензинови двигатели ламбда-сондата се монтира на изпускателния колектор, или по-точно на изходящата тръба на колектора. Ако производителят има високи изисквания към пречистването на отработените газове, то могат да се използват няколко такива датчика. При бензиновите двигатели с турбокомпресор, ламбда-сондата се монтира непосредствено след него, но понастоящем се търсят по-добри решения.
Какви са последствията, ако ламбда-сондата е неизправна?
Ако ламбда-сондата е повредена, то това се проявява като влошаване на показателите на състава на отработените газове и автомобилът няма да премине техническия преглед, касаещ токсичността им. Също така, ако при ускорение се усети значително спадане на мощността, това частично може да бъде свързано с неизправна ламбда-сонда. Друг признак за дефектна ламбда-сонда може да бъде тъмен пушек, излизащ от ауспуха. Понякога причина за неизправността може да бъде просто откачен кабел, който може да бъде открит при обикновен визуален преглед. При съвременните автомобили могат да се прочетат данните от блока за управление на двигателя (ECU), които ще покажат евентуалната неизправност. Ако ламбда-сондата е неизправна, тя трябва да се замени, тъй като не подлежи на ремонт. Самата замяна не представлява трудност и всеки любител може да се справи самостоятелно. В нашия интернет магазин Вие можете много бързо и изгодно да поръчате подходящата ламбда-сонда.